چگونه با 9 قدم ساده توضیحات جذابی برای محصول بنویسیم؟

چگونه با 9 قدم ساده توضیحات جذابی برای محصول بنویسیم؟

در فروشگاه اینترنتی فروشندگانی موفق می شوند که جزییات بیشتری از محصولشان را در اختیار مشتری قرار دهند. نوشتن توضیحات محصول یک نمونه بازاریابی اینترنتی است که اگر درست استفاده شود می تواند فروش خوبی را در فروشگاه اینترنتی ایجاد کند. بنابراین برای متقاعد کردن مشتری جهت خرید از محصولات تان باید توضیحات محصولتان را طوری بنویسید که به خوبی نیاز مشتری را به خرید این کالا افزایش دهید. 

 

 

در این مقاله قدم به قدم نوشتن توضیحات محصول تان را آموزش می بینید و فقط کافیست یکی از محصولات خود را انتخاب کرده و قدم های بعدی را به ترتیب بردارید تا یک توضیح ترغیب کننده برای محصول خود بنویسید.

1-نوشتن عنوان جذاب
در قدم اول توضیحات را با عنوانی جذاب از مهم ترین مزیت یک محصول شروع کنید. به عنوان مثال برای یک کفش ورزشی می توانید بنویسید:
کفش ورزشی مخصوص دویدن که با آن دیر تر خسته خواهید شد.

2-مشخص کردن مشتریان این محصول
در این قسمت باید به صورت کاملا جزیی مشخص کنید کالای شما مناسب چه دسته از افراد است. هیچ کالایی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد پس این خیال را از ذهن خود دور کنید که به همه می توانید بفروشید .
در همان مثال کفش می توانیم بنویسیم:  
این کفش مخصوص کسانی است که به پیاده روی و دویدن علاقه‌مندند و می خواهند با یک کفش نرم و با کیفیت راه بروند تا دیرتر خسته شوند.

3-ارائه وعده ای جذاب به مشتری برای بهتر شدن زندگی او
بعد از اینکه مشخص کردید محصولتان مناسب چه دسته افرادی است باید به او وعده ای جذاب دهید تا ترغیب شود محصولتان را تهبه کند.  به عنوان مثال در توضیح محصول کفش به مخاطب می گوییم که با این کفش ها می تواند بدون اینکه پایش خسته شود یا تاول بزند، پیاده روی طولانی تری را تجربه کند.

4-استفاده از تصاویر و ویدیو های جذاب
در سومین قسمت از توضیح محصول باید بتوانید از تمام زوایای محصول عکس های با کیفیتی در اختیار مشتری قرار دهید تا با بررسی بیشتر محصول خیالش از بابت کیفیت کالا راحت شود.

5-بیان ویژگی های محصول
در این قسمت تمامی ویژگی های فنی و ظاهری محصولتان را به اختصار می نویسید. در نوشتن ویژگی هعای محصول باید آن را طوری با کلمات توصیف کنید که انگار می خواهید به یک مشتری نابینا محصولتان را معرفی کنید.  ویژگی هایی مثل کارایی و عملکرد بهینه محصول، کیفیت و نوآوری ، طراحی، شکل، رنگ، اندازه، جنس، مواد تشکیل دهنده، خدمات پس از فروش، ایمنی و سلامتی کاربر در حین استفاده و سایر ویژگی ظاهری را در این قسمت وارد کنید.

6-بیان مزیت های محصول
در قسمت بعدی باید مزیت استفاده از این محصول را برای کاربر توضیح دهید. مزیت های محصول با ویژگی های آن فرق دارند. در این قسمت می توانید این موارد را برای کاربر توضیح دهید:
این محصول چه مشکلی را از مشتری رفع می کند؟
این محصول چطور زندگی او را بهتر می کند؟
این محصول قرار است چطور به آنها کمک کند؟
به عنوان مثال یکی از مهم ترین مزیت های کفش ورزشی این است که کفی طبی و نرمی داشته باشد تا از دویدن و راه رفتن با آن لذت ببرند.

7-شرح و توضیح روش استفاده از محصول
برخی اوقات مشتری به محصول علاقه مند می شود اما نمی داند چطور باید از آن به شیوه درست استفاده کند. همین عامل باعث می شود از خرید آن محصول منصرف شود. اگر محصولتان روش استفاده خاصی دارد می توانید در این قسمت به صورت مختصر و مفید شیوه استفاده از محصول را توضیح دهید.

8-بیان ویژگی های منحصر به فرد محصول نسبت به کالا های مشابه
اگر کالا های دیگری مشابه محصولتان وجود داشته باشد می توانید در این قسمت مزیت رقابتی محصولتان با سایر محصولات دیگر را مشخص کنید. به عنوان مثال برای کفش می توان نوشت که این محصول طوری طراحی شده است که هوا به راحتی در آن در گردش باشد و پا شما در آن به راحتی هوا بخورد.

9-توضیح در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش
اگر محصولتان از گارانتی یا خدمات پس از فروش خاصی نیز پشتیبانی می کند خوب است که آن را برای تضمین خاطر مشتری در انتهای توضیحات محصول توضیح دهید.   ارائه گارانتی و تضمین کیفیت محصول می تواند فوق العاده فروش تان را افزایش دهد اما باید توجه داشته باشید که تعهدتان صادقانه باشد. در غیر اینصورت به اعتبار برند شما آسیب وارد خواهد کرد.

با این فرمول 9 مرحله ای  نوشتن جزییات محصول کار بسیار ساده ایست. تنها باید توجه داشته باشید که نوشتن توضیحات محصول تان را طوری بنویسید که انگار به دوست صمیمی تان آن را معرفی می کنید.  نکته آخر اینکه در نوشتن توضیحات محصول از اضافه گویی یا کم گویی پرهیز کنید و متنی که می نویسید چیزی حدود 500-700 کلمه باشد.

 

راه ارتباط با ما :
سایت سی تی مهر
اپلیکیشن سی تی مهر (دانلود رایگان از بازار ، مایکت و گوگل پلی )
تماس تلفنی با ۰۳۱۵۵۸۸۵۵۸۸(۳۰خط)
ارتباط آنلاین چت با :
https://ctmehr.com/App/Chat
هر روز هفته از ساعت ۸ الی ۲۴ منتظر شما هستیم

         
ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2